tag:blogger.com,1999:blog-4883494363071963779.post5810976954707324169..comments2024-03-11T08:52:31.634+01:00Comments on 4 x bærepose and bop to the beat: D for dårlig #3Unknownnoreply@blogger.comBlogger16125tag:blogger.com,1999:blog-4883494363071963779.post-4034186319888660382010-08-09T19:25:10.888+02:002010-08-09T19:25:10.888+02:00Etter omtrent to uker på Kiwi skaffet jeg meg egen...Etter omtrent to uker på Kiwi skaffet jeg meg egen teknikk for å få gjennom de forbaskede firepakningene.<br />1)Løft pakken høyt over leseren og ned på andre siden, slå inn 308 eller 310. Resultat: Glad meg.<br />Har du ikke tresifret PLU-kode på disse, kan man:<br />2) Be kunden la pakken stå i vognen. Glad meg, glad kunde.<br />Tør du ikke be kundene om noe eller får ikke tid før de har plopset den ned på båndet, kan du:<br />3) SKYV pakken forbi leseren, mens du bruker begge hendene til å dekke over de utildekkede strekkodene. Dette funker som bare det.<br /><br />Etter ni måneder på Kiwi er det blitt naturlig for meg å bruke en av disse metodene. Jeg skjønner liksom ikke helt hvorfor folk ikke har utviklet sine egne metoder...<br /><br />OK, det var mitt rant for i dag! Men jeg må absolutt legge til ... det der er bare ikke bra nok oppførsel fra kassadamens side. Gjør jeg noe slikt noe er jeg så flau at jeg har lyst til å synke gjennom den overhengslede senkbare rullestolen min. Ikke sur.Ellenhttps://www.blogger.com/profile/02448976611683446122noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4883494363071963779.post-38351686218620854262010-06-16T01:59:51.018+02:002010-06-16T01:59:51.018+02:00Hahah, sykt glad jeg kom over denne bloggen. Jobbe...Hahah, sykt glad jeg kom over denne bloggen. Jobber i matbutikk selv, nærmere bestemt Coop Obs hypermarked, hater jobben min. Om du syns 4 kasser er mye skulle du sett jobben min for der har vi nemlig 14 kasser og sykt med kunder.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4883494363071963779.post-81873420341948730312010-05-26T20:43:46.708+02:002010-05-26T20:43:46.708+02:00For en morsom og herlig blogg - som jeg er sikker ...For en morsom og herlig blogg - som jeg er sikker på enhver dagligvarebutikkansatt kan kjenne seg igjen i! Kommer definitivt til å følge med her.<br /><br />Nå har ikke jeg vært ansatt i dagligvare (på Bunnpris, vel og merke) i mer enn snart 6 måneder, og husker mine nye dager. Det kan hende kassadamen var ny, og da er ikke alt like lett! ;)fgrnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4883494363071963779.post-44104696025679250882010-05-21T22:05:02.601+02:002010-05-21T22:05:02.601+02:00ØPPDEIT!!! trenger dere for å overleve kiwi-hverda...ØPPDEIT!!! trenger dere for å overleve kiwi-hverdagen... trist og sant.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4883494363071963779.post-27748177297816303522010-05-16T19:37:56.474+02:002010-05-16T19:37:56.474+02:00D for dårlig at dere oppdaterer SJELDENT!D for dårlig at dere oppdaterer SJELDENT!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4883494363071963779.post-84464277441259559322010-05-15T19:11:30.878+02:002010-05-15T19:11:30.878+02:00Samme mann, like anonym, men litt mildere denne ga...Samme mann, like anonym, men litt mildere denne gang -- jeg følte at jeg var litt vel brysk i forrige kommentar. <br /><br />Vær stolt av det du jobber med! Det er fryktelig synd at det å være ansatt i dagligvareforretninger har blitt et lavstatusyrke. Alle har behov for dagligvarer, det er innlysende. Hvorfor er det ikke like innlysende at alle tjener på å ha kompetente medarbeidere i slike stillinger? <br /><br />Jeg skrev at «du velger å syte på nettet isteden», men det at dere skriver blogg om disse tingene, sier egentlig at dere er ganske interesserte i det dere jobber med og det er en god ting. Vi lærer alle sammen. Stå på, men prøv å bidra med positive ting fremfor å kritisere de negative. Det er mer konstruktivt å være forkjemper enn motstander.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4883494363071963779.post-71463264351924514582010-05-15T18:53:30.540+02:002010-05-15T18:53:30.540+02:00Beklager å avbryte selvforherligelsen deres. Jeg f...Beklager å avbryte selvforherligelsen deres. Jeg forstår at dere alle jobber i kolonialforretninger, men når dere legger ut en blogg på nettet, så får dere tåle det. <br /><br />1) Du velger å holde et godt tips for deg selv, fordi du anser det som frekt å lære bort noe du kan til en kollega i samme butikkjede? Merkelig, for å si det mildt. <br /><br />2) Du kritiserer ansatte i samme kjede som deg selv for å ikke kunne jobben sin og du gjør det i full offentlighet på nett. I min verden, er det sånn at når en ansatt ikke kan jobben sin, så er det den ansattes leder som har ansvaret for det. Å tråkke på en kollega når det er innlysende at vedkommende har fått dårlig opplæring, er ukollegialt og barnslig.<br /><br />3) Ved å sørge for at behandlingstiden tok lenger tid enn nødvendig, var du også en dårlig kunde og en dårlig medkunde. Som bot, vedtas herved en karantene på 4 - fire - uker før du kan klage på en kunde igjen.<br /><br />Hvis det var meg, ville jeg ha gitt de tipsene jeg kunne, gått hjem og sendt en mail til butikkens daglige leder, gjerne med en liste over alle kassadamenes ninjatricks. På den måten kunne ekspeditøren lære, butikken forbedres, merkevaren styrkes og som en bonus -- kanskje mine fremtidige referanser ble litt mer verdifulle. Da ville jeg ha følt meg som en nyttig kollega, en lojal ansatt og en god representant for merkevaren jeg representerte. Du velger å syte på nettet isteden. Det gagner deg nok ikke i det lange løp.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4883494363071963779.post-88911789247519427032010-05-14T19:45:15.126+02:002010-05-14T19:45:15.126+02:00Hei :)
Må bare si at etter en time med å ha lest ...Hei :)<br /><br />Må bare si at etter en time med å ha lest igjennom bloggen din må jeg virkelig si at du er en kjempe flink blogger og den oppførselen til ho kassa dama hvar ikke fin. Så jeg er helt enig med deg :)<br /><br /><br />Hadde vert fint om du kunne legge igjen en kommentar på bloggen min og si hva du synes :)<br />www.solcorneliakh.bloggbyen.com :)<br /><br />- Sol CorneliaSol Corneliahttp://solcorneliakh.bloggbyen.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4883494363071963779.post-33291269125238081622010-05-13T21:10:49.965+02:002010-05-13T21:10:49.965+02:00Heisann!
Jeg vil bare si at jeg har sittet noen t...Heisann! <br />Jeg vil bare si at jeg har sittet noen timer å lest bloggen deres nå! Den er såååå bra, jeg er blitt dast leser definitivt! Selv har jeg snart jobbet 1 og et halvt år i kasse på to forsjellige steder og kjenner meg igjen! Jeg skrev et lite skryte innlegg om dere på bloggen min, ikke så langt akkurat, men adressen er: http://sukkerbertene.blogg.no/1273777592_jeg_har_funnet_en_gen.html <br />jeg skrev bare et kort innlegg om at jeg syns dere har en genial blogg, oj jeg er litt gira nå jeg :D takk for fantastisk lesemateriale!Inahttp://www.sukkerbertene.blogg.no/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4883494363071963779.post-34828459655144326282010-05-11T18:53:26.214+02:002010-05-11T18:53:26.214+02:00... og hvis det er noe man ikke skjønner som kunde...... og hvis det er noe man ikke skjønner som kunde, så går det jo an å spørre på en sivilisert måte ...Doloresnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4883494363071963779.post-70548124489036436322010-05-10T11:58:34.827+02:002010-05-10T11:58:34.827+02:00Jeg synes du oppførte deg veldig høflig og rolig. ...Jeg synes du oppførte deg veldig høflig og rolig. Jeg forstår jo at det er greit med ryddige kvitteringer, men ærlig talt - det er da virkelig ikke nødvendig å annullere alt hver gang.<br /><br />For en uke siden opplevde jeg en kunde som overreagerte kraftig da en ekstra enkeltflaske ble slått inn. Kunden skulle ha to firepack med Pepsi, og når kassereren skulle slå inn den andre pakken, ble en enkeltflaske slått inn i samme slengen. Han oppdaget dette og fjernet både firepacken og enkeltflasken, får så å slå inn den siste firepacken på nytt. Kunden forstod visst ikke hva som foregikk og klikket i vinkel. "Det der går ikke an! Det er helt feil! Jeg skal ikke ha noe brus fra deg - jeg vil ha all brusen i retur!". Kassereren måtte hente opp firepackene, ta de i retur og ba deretter om underskrift som bekreftelse på at hun hadde mottatt returen. Hun skrev "dårlig avdeling!" på kvitteringen før hun stormet ut av butikken. Siden dette ikke var en gyldig underskrift, måtte kassereren løpe ut av butikken og be om ny underskrift. Han rakk det akkurat før hun smalt igjen bildøren og sa at hun aldri hadde opplevd noe slikt i løpet av sine 11 år som butikkansatt på ICA. <br /><br />Jeg merker jeg blir fryktelig irritert på kunder som ikke klarer å følge med på skjermen - varer som blir fjernet står med rød skrift med et minustegn foran. Noen ganger litt oversiktlig, ja, men så vanskelig er det heller ikke. <br /><br /> Pepsi Firepack<br /> Pepsi Firepack<br /> Pepsi<br /> - Pepsi Firepack<br /> - Pepsi<br /> Pepsi Firepack<br />= 2 x PepsifirepackGittehttps://www.blogger.com/profile/00780716253333701722noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4883494363071963779.post-34211970114476424502010-05-07T00:34:04.015+02:002010-05-07T00:34:04.015+02:00Du skal ha cred for at du klarte å holde deg høfli...Du skal ha cred for at du klarte å holde deg høflig, for jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke hadde klart det. Makan til brødhue av ei kassadame!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4883494363071963779.post-35338314340281206212010-05-07T00:29:57.130+02:002010-05-07T00:29:57.130+02:00Det er sånne kassadamer som ødelegger vårt gode(?)...Det er sånne kassadamer som ødelegger vårt gode(?) navn og rykte. Man trenger jo ikke å være hjernekirurg for å klare å holde hendene foran strekkodene på flaskene. *himle* Og ja, selvfølgelig skulle hun selv ha hentet tilbake varene, siden hun på død og liv skulle slå inn alt på nytt igjen. I det _minste_ spurt på en høflig måte om du kunne være så snill og gi henne dem. Når jeg gjør blemmer på jobb (det skjer jo selvfølgelig ikke ofte...) syns jeg stort sett det funker best å si noe selvironisk og le det vekk, i hvert fall hvis kunden virker rimelig oppegående.Doloresnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4883494363071963779.post-68172748997324789492010-05-06T14:40:16.165+02:002010-05-06T14:40:16.165+02:00Jeg tror ikke jeg selv hadde klart å holde meg rol...Jeg tror ikke jeg selv hadde klart å holde meg rolig og høflig i den situasjonen, og mener selvsagt at hun burde ha gjort det kjapt og mest mulig smertefritt for deg som kunde. Dette kunne vært et godt eksempel på hvordan kassadamene fungerer på Rimi-butikkene her i Drammen også. Sukk.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/08409771869298324642noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4883494363071963779.post-33953106317914883302010-05-06T14:11:50.082+02:002010-05-06T14:11:50.082+02:00Hahahaha, eg elska dinna bloggen her!! :D Har jobb...Hahahaha, eg elska dinna bloggen her!! :D Har jobba to år på Coop, og kjenne meg såå igjen på det meste!Annelenehttp://www.annelenus.blogg.nonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4883494363071963779.post-51503951925928337252010-05-06T12:54:43.508+02:002010-05-06T12:54:43.508+02:00Nei! Du var i overkant høflig, syns jeg - gudhjelp...Nei! Du var i overkant høflig, syns jeg - gudhjelpe, jeg vil være høflig og vet godt hvor vanskelig det kan være noen ganger å yte service, men der hadde jeg ikke klart å holde tilbake. Det hadde kanskje blitt et spydig svar eller en kontring der, ja ... sukk ...hun kunne letta på rompa og selv henta varene! Hun måtte ikke engang innrømme feil, bare slå om den ene varen. Godt takla, Line :)Siwhttps://www.blogger.com/profile/01292364270390346958noreply@blogger.com