Livet i en dagligvareforretning er ikke bare pip-pip-pip. Det er også poser som revner, ølsalg som stenger og melk som lekker. Og noen ganger litt kjærlighet. Hvilken vei skal egentlig chipen på bankkortet?

mandag 27. juli 2009

Poser koster 90 øre uansett årstid

Scenario: Det er lørdag. Middelaldrende dame kommer og skal handle.

Jeg: Vil du ha poser?
Hun: Ja.
Jeg trykker på bæreposeknappen tre ganger.
Hun: Andre butikker har gratis poser på lørdager.
Jeg: Ok.
Om du vil ha gratis poser, så kan du gå i andre butikker da. Her koster de 90 øre.
Hun: Det syns jeg du burde ta opp med sjefen din.
Jeg: Ok.
Om du er så gjerrig at du syns 90 øre er mye å betale hver gang du går i butikken, så bruker du posene om igjen. Eller kjøper deg et handlenett. Eller bruker et nett du har fra før. Så vanskelig er det.

Så spurte hun om jeg var ny der, for andre gang på en uke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar