Livet i en dagligvareforretning er ikke bare pip-pip-pip. Det er også poser som revner, ølsalg som stenger og melk som lekker. Og noen ganger litt kjærlighet. Hvilken vei skal egentlig chipen på bankkortet?

mandag 27. juli 2009

No hablo español

Noen ganger kommer det mennesker som ikke kan norsk. De pleier å smile og si “Sorry, english please” og så tar vi samtalen på engelsk. Men noen skjønner ikke det engang.

Jeg: Hei! Har du medlemskort?
Hun ser dumt på meg.
Jeg tenker at da har hun nok ikke medlemskort.
Jeg: Vil du ha pose på det?
Hun ser dumt på meg igjen.
Jeg gir henne en pose likevel.
Jeg: 167 kroner og 50 øre blir det.
Hun fortsetter å se dumt på meg.
Jeg: Skal du ha noe mer?
Hun ser enda dummere på meg før hun gir meg bankkortet sitt.
Jeg: Du må dra det i kortterminalen.
Jeg peker på kortterminalen.
Hun ser fortsatt dumt på meg.

Jeg tror det endte med at jeg måtte dra kortet for henne og nesten trykke koden for henne. Noen mennesker altså...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar