Livet i en dagligvareforretning er ikke bare pip-pip-pip. Det er også poser som revner, ølsalg som stenger og melk som lekker. Og noen ganger litt kjærlighet. Hvilken vei skal egentlig chipen på bankkortet?

lørdag 8. august 2009

Posestyr

Det er så mye styr med de posene. I dag spurte jeg en mann om han ville ha “pose på det”. “Jeg vil ikke ha pose på det, kanskje til det, men ikke på!”
Greit at du har en dårlig dag og er en lingvistkverulant, men vær så snill og ikke la det gå utover meg.

Så kom det en annen kunde:
Jeg: Vil du ha poser til det?
Han: Ja.
Jeg trykker to ganger på poseknappen.
Han: En pose gjerne.
Jeg har ikke returkort og ser ingen grunn til å ringe på returkort når det tar så himla lang tid.
Jeg: Vil du ha kvitteringen?
Så kaster jeg ned to poser fordi han betalte for det, selv om han sa han bare ville ha en.
Han: Nei, takk. Betalte jeg for to poser nå?
Jeg: Om du bad om en, så betalte du bare for en.
Så ler jeg inni meg.

2 kommentarer:

  1. Oj oj, veldig riski. Jeg har selv gjort det. Lurt meg unna noen ganger. Hihi. Men de gangene de finner det ut, er det ikke særlig gøy.

    SvarSlett
  2. det burde vært en knapp som heter "korriger siste".

    da slipper man slikt. :) det har vi! praktisk!

    SvarSlett