Livet i en dagligvareforretning er ikke bare pip-pip-pip. Det er også poser som revner, ølsalg som stenger og melk som lekker. Og noen ganger litt kjærlighet. Hvilken vei skal egentlig chipen på bankkortet?

fredag 21. august 2009

Mer om helligdager

Ja, ang. helligdager. Jeg jobbet dagen før Kristi Himmelfart eller noe. 2. juni var det i alle fall. Jeg husker ikke når selve butikken stengte, men ølsalget stengte vel klokken tre. Mye over tre (så mye at man ikke kan bli gretten fordi man ikke rakk ølsalget, jeg skjønner at mennesker blir sinte når klokken er to over og de har stått i kø) kommer det en mann med to sixpacker med halvlitere.
Jeg: Beklager, men ølsalget er stengt.
Han: Det står ikke noe om det ved ølet. Jeg sjekket, og det står bare for nyttårsaften, ikke for i dag.
Jeg: Jeg får uansett ikke slått inn ølet ditt og om du lurte på når ølsalget stengte, kunne du spurt noen...
Og her begynner han å legge ut om at han har blitt lurt. Rett og slett lurt av Coop. Vi er noen sniker som ikke selger øl lenger. Fy søren, så dårlig gjort. Jeg har så lyst til å si at det faktisk er lovfestet dette med ølsalg, vi har ikke lov, uansett hvor lurt han har blitt. Vi syns ikke det er gøy å ha et ølsalg som stenger, men sånn er nå reglene. "Nei, vi i Coop syns ikke det er gøy å tjene penger, derfor stenger vi ølsalget før vi må." Det er ikke sånn det fungerer, nemlig.

Men han gir seg ikke. Han legger ut. Jeg godter meg litt. Det var den langhelgen. Og polet er i alle fall stengt. Ha en fin langhelg da! Det skal i alle fall jeg ha, for jeg har kjøpt det jeg trenger.

1 kommentar:

  1. Har brukt de siste dagene på lese denne bloggen og jeg må si at noen av innleggene er førsteklasses gullkorn. Har jo også plukket opp et par stalltips om kasseetikette;P

    SvarSlett