Livet i en dagligvareforretning er ikke bare pip-pip-pip. Det er også poser som revner, ølsalg som stenger og melk som lekker. Og noen ganger litt kjærlighet. Hvilken vei skal egentlig chipen på bankkortet?

lørdag 8. august 2009

Potetsalat til bry

Det er forskjell på Coop-butikkene. Coop Marked er nærbutikk, Coop Mega er storbutikk, Coop Obs! er altmuligbutikk, Coop Prix er billigbutikk. Når en type Coop-butikk har tilbud, betyr ikke det at alle andre har det samme tilbudet.

30. august hadde Coop Prix en helside i Aftenposten med sommertilbud. Blant annet 400 gram potetsalat til 5 kroner og 90 øre. På Coop Mega koster den 6,90. En dame kjøper fem stykker og går. Så kommer hun tilbake:

“Er ikke denne på tilbud?”
“Nei…”
“Jammen, det stod i avisen!” og rekker frem avissiden. (Herregud, at hun i det hele tatt har tatt den med!)
“Dette er en prixreklame. Vi er Mega.”
“Dere er Coop!”
“Ja, men vi har ikke samme priser for det.”
Og så maser hun om at dette er dårlig for Coop og at hun har vært trofast kunde i så mange år og at nå skal hun ringe managementet!
“Veldig misvisende reklame! Da vil jeg ha tilbake pengene!”
Jeg ringer på returkort og begynner å slå dem ut igjen.
“Så får du 34 kroner og 50 øre tilbake da.”
“Er det ikke mer?”
“Nei, de koster 6,90 per stykk.”
“Her står det 14!” og peker igjen på reklamen.
“Det er per kilo… En pakke koster 6,90 for den er 400 gram.”
“Da vil jeg ikke ha tilbake pengene likevel!”
“…”

Jeg håper hun ringte til managementet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar