Livet i en dagligvareforretning er ikke bare pip-pip-pip. Det er også poser som revner, ølsalg som stenger og melk som lekker. Og noen ganger litt kjærlighet. Hvilken vei skal egentlig chipen på bankkortet?

mandag 10. august 2009

Grei kunde #1 og #2

Så, ølsalget stenger klokken seks på lørdager. Noen ganger 17:59 også. (Dumme kasse.) Og nå har noen tydeligvis skjønt det! Ikke alle som handler er dumme, og jeg elsker dem.

Scenario: Lang kø, klokken er fem på seks. Jeg er sliten. Hører ølflasker som klirrer. Jeg tenker at om du er så dum at du er sen, så er det ditt eget problem.
Grei kunde #1: Hei, kan jeg bare betale disse før klokken seks?
Jeg: Jaja.
Jeg henvender meg til grei kunde 2 som skal til å betale.
Jeg: Er det greit for deg?
Grei kunde #2: Jada, om han er avhengig så.
Jeg slår inn ølet, han betaler.
Jeg: Kan jeg bare spørre om det er noen som har øl?
(Klokken er 17:58.)
Grei kunde #2: Jada, det går greit.
Det er ingen som svarer at de har øl, så da får det være synd for dem.
Og alle som ville ha øl, fikk øl, og ingen var sure.

Det var noen fine minutter.

Grei kunde #2 har en tendens til å komme 17:59 og 19:59, men hun syns alltid det er greit at de som må ha øl får øl. Kanskje hun tror på karma. I så fall blir hun noe veldig fint i sitt neste liv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar