Livet i en dagligvareforretning er ikke bare pip-pip-pip. Det er også poser som revner, ølsalg som stenger og melk som lekker. Og noen ganger litt kjærlighet. Hvilken vei skal egentlig chipen på bankkortet?

tirsdag 18. august 2009

En pakke Malboro light

Jeg røyker ikke selv, men likevel vet jeg tydeligvis mer om røykmerker enn de fleste kundene. Jeg spør konsekvent mennesker som spør om vi selger Malboro light om legetimasjon. Noe som følges opp av en samtale som dette:
Kunde: Tror du jeg er sytten eller?
Jeg: Når du ikke vet hva røyken du skal ha heter engang , så tror jeg i alle fall at du er under 23.
Så blir de gjerne litt gretne.

Når du lærer deg hva røyken heter, skal jeg slutte å spørre deg om leg.

4 kommentarer:

  1. Jobber i butikk selv, men kan ikke si at jeg har opplevd at det er bare mindreårige som kaller malboro golden for malboro light. Faktisk så kaller alle kundene våre den for malboro light.

    SvarSlett
  2. Kanksje ikke så rart.. Siden Marlboro Gold het Marlboro Light før.
    Myndighetene lagde jo et forbud møt å bruke Light og Mild o.l. på sigaretter.
    Så med andre ord er det større sannsynlighet for at de som spør etter Light er over 25, enn under 18 ;)

    SvarSlett
  3. Word. Det heter faktisk marlboro light i røykemiljøet...

    SvarSlett
  4. Ingrid: Det heter MARLBORO. Lær deg navnet selv

    SvarSlett