Livet i en dagligvareforretning er ikke bare pip-pip-pip. Det er også poser som revner, ølsalg som stenger og melk som lekker. Og noen ganger litt kjærlighet. Hvilken vei skal egentlig chipen på bankkortet?

mandag 20. juli 2009

Kvitteringsproblemer

Det er mange som ikke skjønner det med kvittering. Slik går det altså:
  1. Du legger varer på båndet.
  2. Jeg slår inn følgende varer.
  3. Jeg forteller deg hvor mye du må betale.
  4. Du betaler. Enten med kontant eller med et bankkort med penger på. Universalgavekort fungerer også.
  5. Infomasjonen sendes til banken.
  6. Kvittering kommer ut.
  7. Jeg spør om du vil ha den.
  8. Du svarer enten ja eller nei.
  9. Jeg kastet den om du sier nei.
  10. Jeg begynner å slå inn varene til den neste kunden i køen og kvitteringen din er tapt i systemet for alltid. Det går for eksempel ikke an å få ut en kopi uansett hvor sint du blir.
Om du sier at du vil ha den likevel, må jeg finne den i søppelkassen som blir ganske full etter åtte timer.
Datasystemet vi bruker lagrer ikke kvitteringer, så selv om du handlet “for fem minutter siden” er den eneste måten å finne kvitteringen på, å lete gjennom søppelkassen.

Du kan ikke få to forskjellige kvitteringer og betale én gang. Mellomslag finnes ikke og det sier jeg ikke fordi jeg ikke vet bedre.

Den nederste delen av et bånd er ikke en søppelkasse. Så om du på død liv skal ha kvitteringen, så ta den i alle fall med deg.

3 kommentarer:

  1. Vi måtte lete gjennom en full søppelbøtte en gang siden en kunde fant ut at hun skulle ha kvitteringen alikevel

    SvarSlett
  2. Hos Norgesgruppen er det bong-logg! Det må dere få dere. Kanskje ringe til managementet? ;)

    Genialt skrevet. Har blitt mange gode latterkuler av denne bloggen.

    SvarSlett
  3. takker gud for bong-logg! ellers hadde det blitt krise

    SvarSlett