Livet i en dagligvareforretning er ikke bare pip-pip-pip. Det er også poser som revner, ølsalg som stenger og melk som lekker. Og noen ganger litt kjærlighet. Hvilken vei skal egentlig chipen på bankkortet?

fredag 23. juli 2010

Gjesteopptreden: Koselig på Spar

 Har du en god butikkhistorie? Har du noe du vil dele med verden? Vi tar gjerne imot gjesteopptredner! Du kan enten nå oss på Twitter @vilduhapose, legge igjen en kommentar under eller sende en mail til ingrid@prosopopeia.org.

Denne historien kommer fra Ida som har jobbet på Rema 1000, Spar og Hennes & Mauritz.

I min ungdom (vel, det er vel 11 år siden, da) jobbet jeg et par år FULLTID i kassen på Spar. En dag var det et ektepar på rundt 50 som handlet en drøss med varer, og når han hadde lastet opp alle varene på rullebåndet lå VG og Dagbladet igjen i handlevognen.

Jeg: Unnskyld, men jeg tror du glemte å legge opp avisene?
Kunde (den mannlige delen av ekteparet): De hadde jeg med meg inn.
Jeg: Åja, neste gang er det fint om du sier fra om det i kassen når du går inn i butikken
kunde: Jaha.

(Jeg tar betalt, og kunden pakker varene, og ser han har kjøpt for lite poser. Han henter så en pose, og KASTER 50 øre i ansiktet mitt.)

Kunde: Ja, her har du 50 øre for posen, ellers så beskylder du meg vel for å ha stjålet den også.

Så koselig jobb å sitte i kassa, altså...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar