Livet i en dagligvareforretning er ikke bare pip-pip-pip. Det er også poser som revner, ølsalg som stenger og melk som lekker. Og noen ganger litt kjærlighet. Hvilken vei skal egentlig chipen på bankkortet?

torsdag 18. februar 2010

Gjesteopptreden: En vanlig dag på jobben

Har du en god butikkhistorie? Har du noe du vil dele med verden? Vi tar gjerne imot gjesteopptredner! Du kan enten nå oss på Twitter @vilduhapose, legge igjen en kommentar under eller sende en mail tilingrid@prosopopeia.org.

I En kassadames betroelser av Anna Sam forteller hun om en gang hun fikk en kundebuse på fingeren. Jeg trodde ikke det var mulig, men jeg tok feil.

Denne historien er fra Daniel.

I dag hadde jeg en virkelig givende dag på arbeid. Foruten alle de faste, mildt sagt spesielle kundene var det en ekstra som gjorde vesentlig inntrykk på meg i dag.
Først så legger han fra seg rundstykkene på båndet, før han drar for å hente en vare til. Imens han henter varen går jeg igang med å slå inn rundstykkene. Jeg merker meg at de var uvanlig fuktige, og regner med at det har begynt å regne ute, og at vedkommende dermed har blitt våt på hendene. Kanskje har han pantet noen flasker og benyttet muligheten til å vaske seg i vasken etterpå? Mulighetene var mange.
Han kommer tilbake med en pakke smør, og idet jeg tar i pakken merker jeg at den også er våt. Da bestemmer jeg meg for å ta en ekstra god titt på denne kunden og fører blikket mitt sakte oppover....Med ett blir jeg uvel og faktisk helt forskrekket! Jeg har store problemer med å være mitt vanlig sjarmerende jeg, for det viser seg nemlig - hold dere fast, at denne herremannen på 60+ har et problem med å holde igjen munnen, noe som resulterer i at ekstreme mengder med spytt kontinuerlig renner ut av munnen hans som ett lite fossefall. Og ikke nok med det. Jaggu har han ikke litt trøbbel med å holde snørret sitt innenfor neseborene også. En lang liane av snørr var også på vei ut i det han var i ferd med å betale.

Etter denne hendelsen var jeg ekstremt ivrig på desinfiseringsmiddelet, og skvatt til hver gang noen kjøpte en frysevare eller en brusboks med kondens på.

Kan også nevne at en hyggelig dame lurte på om hun kunne få juletreet som noen hadde satt fra seg utenfor butikken. Det var jo tross alt gratis. Det fikk hun.

2 kommentarer: