Livet i en dagligvareforretning er ikke bare pip-pip-pip. Det er også poser som revner, ølsalg som stenger og melk som lekker. Og noen ganger litt kjærlighet. Hvilken vei skal egentlig chipen på bankkortet?

lørdag 26. juni 2010

Gjesteopptreden: Trenger "dings"

Har du en god butikkhistorie? Har du noe du vil dele med verden? Vi tar gjerne imot gjesteopptredner! Du kan enten nå oss på Twitter @vilduhapose, legge igjen en kommentar under eller sende en mail til ingrid@prosopopeia.org.

Denne historien kommer fra Cecilie.

Om sommeren jobber jeg på Coop Obs! bygg og en dag jeg satt å passa telefonen hendte dette:

Jeg: Obs Bygg, vær så god
Kunde: Jeg lurte på om dere har sånne greier...
Jeg: Du må nok være litt mer spesifikk for at jeg skal få satt deg over til rett avdeling.
Kunde: Jeg er på utkikk etter en sånn dings...
Jeg: Ja, det meste vi selger er dingser, hva skal du bruke dingsen til?
Kunde: Jo det er en slik dings som man bruker til *umulig å høre*...
Jeg: Unnskyld, kan du si det en gang til?
Kunde: Ei sånn greie vet du, til å *umulig å høre*
Jeg: Beklager igjen altså, men kan du gjenta?
Kunde: Dings til å bruke i huset vet du...
Jeg: Skal sette deg over til jernvare, jeg..

Tror ikke noen i butikken fant helt ut hva han egentlig ville ha.

2 kommentarer:

  1. Jeg synes du burde sendt ham til Clas Ohlson - i følge radioreklamene er de jo ekspert på dingser. (Radioreklamene utspiller seg faktisk nøyaktig slik som denne dialogen. Fantastisk.)

    SvarSlett
  2. Jeg jobber på sentralbordet i en byggevareforretning, og tro meg: jeg får en haug av sånne henvendelser. Man går lei.

    SvarSlett