Livet i en dagligvareforretning er ikke bare pip-pip-pip. Det er også poser som revner, ølsalg som stenger og melk som lekker. Og noen ganger litt kjærlighet. Hvilken vei skal egentlig chipen på bankkortet?

torsdag 21. januar 2010

159 kroner per kilo

I fjor fikk jeg masse kjeft fordi "pinnekjøttet skal koste 129 kroner, hvorfor står det her at det kostet 367 kroner!". I år fikk jeg kjeft for kalkunen i steden for.
En dame kommer med tre esker hel kalkun. Kalkuner er ganske store og tunge og veier som oftest mer enn en kilo per stykk. Jeg slår dem inn og det blir en ganske stor sum:
Jeg: 743 kroner da.
Hun: Eeh, skal de ikke koste 159 kroner?
Jeg: Det er per kilo, men disse kalkunene veier rundt to kilo og en halv hver.
Hun: Ehehe, da tar jeg bare to, jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar