Livet i en dagligvareforretning er ikke bare pip-pip-pip. Det er også poser som revner, ølsalg som stenger og melk som lekker. Og noen ganger litt kjærlighet. Hvilken vei skal egentlig chipen på bankkortet?
Det er en kjent greie at kontrollører i NSB får kjeft for mye rart. Mange lar sinnet gå utover mennesker som ikke har noe skyld i det. Noen går i butikken og kjefter også:
Kunde #1: Nå må dere slutte å ta ut varer av sortimentetet deres som jeg liker! Jeg er så lei av det, dere gjør det hele tiden!
Hun sa dog ikke hva slags varer det var. Herrejemini, jeg er ikke synsk heller. Kontruktiv kritikk, vær så snill...
Menneh...eg har ofte sagt frå til betjeninga i kassa (det er jo trass alt som regel det næraste eg kjem nokon med tilknytting til butikken) om varer som har forsvunne som eg vil ha (feks. Extra med lakrissmak).
Omtrent utan unntak er svaret "ja.... det har ikke jeg noe med, da". Kven skal eller kan eg faktisk si frå til, og kan eg ikkje forvente at kassabetjeninga (det har vore fleire ulike folk, men i dei same to butikkane) kan si takk og FAKTISK bringe det vidare?
magnio: de som sitter i kassa gir som regel faen. VELDIG faen. ta det opp med butikksjefen. vedkommende som sitter i kassa har glemt det straks du går ut døra.
Jeg ville heller gått til noen som rydder på gulvet. De vet om ting blir flyttet og vet mer om hva slags varer butikken skal ha/har. MEN jeg har faktisk gått til sjefen min og spurt hvor det ble av en type smør for en kunde. Så ikke alle gir faen. (:
Happy times: Uvitende om at denne varen er omtrent klin umulig å få tak i i Norge spurte jeg dama i kassa på Ultra om ikke de kunne ta inn vaniljecola i tillegg til kirsebærcola. Hun noterte ned på lapp og to uker senere hadde de nammecolaen på hylla! :D Flinke damen!
Sad times: Den lokale icaen tok ut tine iskaffe med sjokoladesmak av sortimentet, og hver gang jeg har spurt om de får den inn igjen får jeg *skulder* eller *snøft* til svar. Hadde vært hyggelig av dem å henvise til noen, i det minste. Kaffen...:(
Menneh...eg har ofte sagt frå til betjeninga i kassa (det er jo trass alt som regel det næraste eg kjem nokon med tilknytting til butikken) om varer som har forsvunne som eg vil ha (feks. Extra med lakrissmak).
SvarSlettOmtrent utan unntak er svaret "ja.... det har ikke jeg noe med, da". Kven skal eller kan eg faktisk si frå til, og kan eg ikkje forvente at kassabetjeninga (det har vore fleire ulike folk, men i dei same to butikkane) kan si takk og FAKTISK bringe det vidare?
magnio: de som sitter i kassa gir som regel faen. VELDIG faen. ta det opp med butikksjefen. vedkommende som sitter i kassa har glemt det straks du går ut døra.
SvarSlettJeg ville heller gått til noen som rydder på gulvet. De vet om ting blir flyttet og vet mer om hva slags varer butikken skal ha/har. MEN jeg har faktisk gått til sjefen min og spurt hvor det ble av en type smør for en kunde. Så ikke alle gir faen. (:
SvarSlettHappy times: Uvitende om at denne varen er omtrent klin umulig å få tak i i Norge spurte jeg dama i kassa på Ultra om ikke de kunne ta inn vaniljecola i tillegg til kirsebærcola. Hun noterte ned på lapp og to uker senere hadde de nammecolaen på hylla! :D Flinke damen!
SvarSlettSad times: Den lokale icaen tok ut tine iskaffe med sjokoladesmak av sortimentet, og hver gang jeg har spurt om de får den inn igjen får jeg *skulder* eller *snøft* til svar. Hadde vært hyggelig av dem å henvise til noen, i det minste. Kaffen...:(