Livet i en dagligvareforretning er ikke bare pip-pip-pip. Det er også poser som revner, ølsalg som stenger og melk som lekker. Og noen ganger litt kjærlighet. Hvilken vei skal egentlig chipen på bankkortet?

torsdag 3. september 2009

5526 - rød paprika

I natt drømte jeg at jeg skulle på jobb. Det må vel bety at jeg savner det litt. Heldgvis har jeg en likesinnet på skolen min. Hun jobbet i en Coop Mega i Gubrandsdalen, så til frokost i dag hadde vi quiz.

Hun: 5508?
Jeg: Blomkål. 5762?
Hun: Epler. Et tall jeg ikke husker.
Jeg: Eeh.
Hun: Grønne druer.
Jeg: De slår jeg inn på 5745. 5526?
Hun: Rød paprika.
Jeg: Og så er 5528 gul, 5529 er orange.
Hun: Det tror jeg aldri at jeg har solgt faktisk.
En tredje: Hva faen er det dere driver med?
Vi: PLU-quiz vel!

Gleder meg til lunsj.

6 kommentarer:

  1. hehe:) Jobber i coop prix i Bergen, så kjenner godt til de PLU'ene der:) var litt artig å komme over:P

    SvarSlett
  2. Den du mangler, er det ikke 5334? 5337 er cherrytomater, 5331 er snacks-paprika. Æsj. Jeg skulle eid om jeg fortsatt jobba der.

    SvarSlett
  3. Har dere 4 tall i PLU kodene deres? Vihar har bare 3 vi, litt enklere :)

    SvarSlett
  4. 5530 for grønn paprika =)

    SvarSlett
  5. PLU-quiz! Ting som er så ufattelig interne som det der kan være fantastisk! Særlig når det står noen og hører på som ikke skjønner bæret av hva som skjer.

    SvarSlett
  6. ah minner, første dagen jeg kom inn på pauserommet på Meny( første dag jeg jobbet i der) satt det to ansatte og hadde PLU-quiz, forstod ikke en drit :P

    SvarSlett