Livet i en dagligvareforretning er ikke bare pip-pip-pip. Det er også poser som revner, ølsalg som stenger og melk som lekker. Og noen ganger litt kjærlighet. Hvilken vei skal egentlig chipen på bankkortet?

lørdag 26. september 2009

Hvor er medlemskortet ditt?

Jeg spør alle om de har medlemskort. Svarene jeg får, er ikke bare ja eller nei.
"Nei, trenger ikke, det trekkes automatisk når jeg drar kortet!"
"Nei, det lønner seg ikke." (Det lønner seg alltid.)
"Nei, du, det har jeg lagt igjen hjemme!"
"Nei, vet du hva ..." og så legger de ut om hele livshistorier og at medlemskortet ligger her og her og kona har det.
Jeg skjønner at de bare vil kommunisere, men jeg bryr meg lite om hvor kunder har lagt igjen medlemskortene sine.

4 kommentarer:

  1. Jeg fikk kjeft en gang jeg spurte om en kunde hadde medlemskort. Han ville ikke bruke det siden han var utenfor sin landsdel og dermed bare fikk 1% kjøpeutbytte. Jeg synes nå 1% er bedre enn ingen prosent,men det er vel bare meg...

    Har også opplevd at kunder som ikke har medlemskort blir sur fordi vi ikke husker at de ikke har det. Må si jeg har bedre ting å huske på enn hvilke kunder som har eller ikke har medlemskort.

    SvarSlett
  2. Har også noen kunder som insisterer på å scanne medlemskortet sitt selv. Grusomt irriterende, prøver alltid å ta kortet fra dem straks armene havner over på min side av disken. Enten kløner de veldig med å finne scanneren, eller så holder de tommelen over strekkoden, eller så scanner de det når det er for sent, slik at neste kundes kjøp blir registrert på dem, om ikke han/hun har eget medlemskort.

    Hold hendene deres på deres side av kassa, for pokker!

    SvarSlett
  3. Hadde en kunde som jeg aldri glemmer... Taxi sjåfør som må ha hatt en forferdelig dårlig dag på jobb... Jeg hadde en på opplæring i kassen... Så kom han å "lærlingen" spurte om han hadde medlemskort.. Han klikket helt fullstendig å begynte å kjefte å skrike om hvor dritt lei han var av at vi spør hver gang, og hvorfor vi aldri husket det... Men er ikke lett å huske akkurat hvem som har og hvem som ikke har medlemskort, men ingen har spurt taxi sjåføren om medlemskort etter den gang....

    SvarSlett
  4. Det at det trekkes automatisk når man trekker kortet stemmer faktisk (iallefall hos Coop - så sant man er medlem, da ;) ). Man kan til og med bruke bankkortet som medlemskort selv om kunden betaler kontant. Man drar det bare på "din" side av kassen :)

    SvarSlett