Livet i en dagligvareforretning er ikke bare pip-pip-pip. Det er også poser som revner, ølsalg som stenger og melk som lekker. Og noen ganger litt kjærlighet. Hvilken vei skal egentlig chipen på bankkortet?

torsdag 3. september 2009

Delt økonomi

Jeg har hørt en som ble dumpet i en kassekø. Det har dog aldri skjedd noe så dramatisk hos meg, men en gang kom det noen som kranglet om hvem som skulle betale.

Par i 40+-alderen.
Han: Jeg betaler, jeg.
Hun: Nei, jeg skal betale.
Han: Nei, jeg tar det, jeg.
Og så setter han inn kortet.
Hun: Jeg skal betale!
Og så tar hun ut kortet hans.
Mannen kaster seg nå nesten over kvinnfolket som svarer med å fnise som en 13-åring.
Jeg husker ikke hvordan krangelen endte, men det ble lang kø og irriterte kunder av det. Jeg foreslår at man tar den krangelen om hvem som skal betale før man lager kø av det. Det var uansett bare 100 kroner av en økonomi de sikkert deler.

1 kommentar:

  1. Samme greia på museum. Pensjonister og middelaldrende kvinner på en "koselig venninnetur" til et avsidesliggende bygdemuseum som står og diskuterer på grensen til krangel hvem som skal spandere billetten til 90 kr på den andre. Jeg gir da faen i hvem som betaler bare det blir betalt. Ærlig talt, la den ene spandere billetten og den andre lunsjen. Hvor vanskelig kan det være.

    SvarSlett