Livet i en dagligvareforretning er ikke bare pip-pip-pip. Det er også poser som revner, ølsalg som stenger og melk som lekker. Og noen ganger litt kjærlighet. Hvilken vei skal egentlig chipen på bankkortet?

fredag 15. januar 2010

Julesild er julesild, glassmestersild er ikke julesild

En kunde har akkurat kjøpt et glass med glassmestersild og annet julesnadder, men før hun kan pakke sammen, må hun studere kvitteringen.
Kunde: Den julesilden skal koste 19,90. Det er tilbud på den! Jeg har betalt 34,90! Det stod at julesild skulle koste 19,90!
Jeg: Jaha, jeg kan sjekke det ut.
Akkurat da går en som jobber på gulvet (aka en som vet sånt) forbi.
Jeg: Er det tilbud på denne silden?
Kollega: Jeg kan sjekke.
Han tar med seg glasset med sild.
Kollega: Nei, det er tilbud på julesild, ikke glassmestersild.
Kunde: Da vil jeg ha julesilden i steden for.
Kollega går og setter på plass glassmestersilden og henter et glass med julesild.
Kunde: Bra, denne er jo mye bedre! Men dere må jammen meg bli flinkere til å prise ting!

Jeg lurer på hvordan kunden vil at vi skal prise ting. Hun så at det stod "julesild 19,90" på prisetikketten under julesilden. Likevel tok hun med seg et glass med glassmestersild. Dette er en butikk, ikke en barnehage.

7 kommentarer:

  1. Kunder leser ikke. Eller, de leser bare det de vil lese! "Tilbud", leser de. "på julesjokolade" leser de halvveis. Mer enn det leser de ikke. Så rasker de med seg masse veldig tydelig ikke-julesjokolade. Som attpåtil står ett anna sted enn både julesjokoladen og lappen med info om tilbud. "Men det sto jo tilbud på sjokolade!" SUKK

    Hei, forresten. Ny leser :) Jobber på -nille, I know your pains.

    SvarSlett
  2. Folk er faktisk helt utrolig flinke. "Nå må dere bli flinkere til å prise ting"?? Eller kunden må lese det som faktisk står. Jaja - hard hverdag dere har, men gøy at dere deler av den! :)

    Anbefalte dere nettopp i bloggen min.

    SvarSlett
  3. Det der har jeg opplevd så mange ganger! Det er til å bli sprø av. 10kr-tilbud på Løvtynn pepperskinke også blir folk dritsure når Løvtynnskinke med spanske krydder går inn for 28,50. Det er helt utrolig!

    SvarSlett
  4. "jamen det sto jo..." den er så typisk!! Det værste jeg vet er kunden som betaler, pakker ned og går ut for så å komme tilbake 10 minutter etterpå og si "duuuu?? dette er feil.." Hvorfor lærer ikke folk å sjekke ved kassa?

    SvarSlett
  5. Jeg tenker bytt ut etikettene med gigantiske prislapper. Det burde funke.

    SvarSlett
  6. Blinkende prislapper.
    Hei Veronica.
    Takk Astrid VU. (: (:

    SvarSlett
  7. Gudene vet hvor mange ganger har opplevd lignende. Jeg er helt enig at de kun leser "TILBUD", også tar de varen som er nærmest.
    Spesielt har jeg oppdaget at de ikke får med seg mer når det gjelder kylling, og forskjellen på fersk og stekt.
    "Fersk kylling til 34,90", også skal de ha fire stekte kyllinger fra varmeskapet, og alle blir like lange maska når de får fire kyllinger á 49,90.

    SvarSlett