Livet i en dagligvareforretning er ikke bare pip-pip-pip. Det er også poser som revner, ølsalg som stenger og melk som lekker. Og noen ganger litt kjærlighet. Hvilken vei skal egentlig chipen på bankkortet?

torsdag 25. mars 2010

Ting vi skulle ønske vi turte å si høyt

En ting som går igjen i alle butikker uansett hvor i landet du bor, er kundevitser. En ting det er altfor lite av, er ansattvitser. Her kommer alle de tingene Line og jeg ikke tør å si, fordi vi må være så flinke og seriøse når vi jobber. (Men en dag, min kjære venn, en dag kommer det.)

Jobber du her?
Indre-Ingrid: Nei, jeg bare syns denne flotte grønne uniformen er så flatterende, så jeg kjøpte meg en lik en som de som jobber her!
Indre-Ingrid #2: Nei, jeg bare later som. Gosj, jeg vet ingenting, ikke se sånn på meg!

Er denne kassen åpen?
Indre-Ingrid: Nei, herregud, jeg jobber ikke her engang, sa jeg ikke det i sted! Jeg bare syns et er så innmari gøy å sette meg i forskjellige kasser i forskjellige butikker for å se hvordan det er å jobbe i butikk. Dessuten syns jeg denne uniformen er så flatterende, jeg vil aldri ta den av!

Jeg skal ha en pakke sigaretter da.
Indre-Ingrid: Hvor tror du jeg gjemmer sigarettene? Under kassen, i lommene, mellom alle posene?

Hvordan bruker jeg denne vensafelappen?
Indre-Ingrid: Du tar den med hjem, legger dem i et glass med vann, og vips, når du våkner i morgen ligger det en pakke med sigaretter i glasset ditt!

Kanskje en av varene ikke vil slåes inn:
Ja, da er den vel gratis!
Indre-Ingrid: PRØV MEG.
Alt har sin pris.

Når kunder kjøper for flere tusen og båndet er fullt:
Kasserer-Ingrid: Vil du ha poser?
Nei, jeg putter det i lommene!
Indre-Ingrid: Ha. Ha. Ha. Jeg. Ler. Meg. Ihjel. Vær. Så. Snill. Skyt. Meg.
Det er faktisk mange som har med egne poser.

Når kunder lar store brusflasker stå på båndet, og alle velter idet båndet begynner å kjøre:
Å NEI! Nå fikk du alle flaskene til å falle!
Indre-Line: Jeg fikk alle flaskene til å falle? Det var du som lot dem STÅ på båndet!
(Budskap: Legg flaskene på båndet, da blir alle butikkansatte fornøyde).

Midt i uka. Mange kunder henter seg en tilbudsavis, og finleser hver eneste side.
Gjelder disse tilbudene nå, eller?
Indre-Line: Neeeida. De gjelder for neste uke!
Kasserer-Line: Hehe, jada! Tilbudene varer fram til neste lørdag. Datoene står øverst på avisa.
Jasså, ja. Så bananer koster altså 9,90?

Indre-Line
: Nei nei, det som står i tilbudsavisa er bare oppspinn. Bananene koster 26,90!
Kasserer-Line: De koster 9,90, ja!

Om du ikke har hørt så mange kundevitser, skal Anders fortelle deg om det i morgen.

7 kommentarer:

  1. Muligens tull med blodsukkeret idag,
    - men -
    jeg LER og LER!
    Takk!

    SvarSlett
  2. hehe, jeg pleier å spørre om kassa er åpen, men mest fordi det har hendt at kassapersonen har sittet og gjort opp, og så kommer jeg og setter i gang med å legge varer på båndet, og gjett om jeg blir skuffet når kassa stenges rett foran nesa på meg!!! :(

    Så jeg tror ikke folk er dumme når de spør, de er bare usikre på om du har gjort opp kassa, eller om du har tenkt å stenge akkurat når de kommer til deg;)

    SvarSlett
  3. Haha! Her er ein frå meg:

    Eg: Vil du ha kvitteringa?
    Kunden: Haha, nei, den kan du FÅ! Eg får vel ingenting igjen på skatten likevel.
    Eg: Ha ha ha. Ha det!
    Indre-meg: Men viss du skal levere inn igjen leiken no, din idiot, så får du ikkje pengane att på DET heller. *kastar kvitteringa*

    SvarSlett
  4. Bloggpris til dere fordi dere er kule: http://gietlitevink.blogspot.com/2010/03/7-blogganbefalinger-7-stalkingfacts.html . Hipphuhei. God påske. Don't quit your dayjobs (høhø.)

    SvarSlett
  5. Jeg liker dere! dere er kule :D

    SvarSlett
  6. Da har jeg lest igjenom hele siden, for en glede og jeg lo litt. Har selv jobbet i daglivare, nå jobber jeg i faghandelen. Beste bloggen jeg har lest hittil.

    SvarSlett
  7. Jeg kjenner meg sterkt igjen her! Spørsmålet om poser og om man jobber der når man har på seg uniform var de jeg hatet mest.

    SvarSlett